Online poradňa
Online poradňa LDI pre deti a mladých ľudí
Ak radšej píšete, ako telefonujete poskytneme vám bezpečný priestor na komunikáciu.
Ak sa chcete poradiť alebo s nami četovať / či písať si na akúkoľvek tému, alebo ak ste sa ocitli v náročnej situácii a potrebujete pomoc, sme tu pre vás aj online:
V rámci Online poradne LDI sa venujeme celej škále tém, medzi ktoré patria napríklad aj:
Četová poradňa LDI
Četová poradňa LDI je anonymná a bezplatná a dostupná každý deň v čase od 18:00 do 22:00 hod. Poskytujeme v nej písomne poradenstvo na rôznorodé témy, ktoré deti a mladí ľudia prinášajú.
Pre niektorých z vás je jednoduchšie svoj problém sformulovať písomne a cítite sa istejšie, keď zostáva v anonymite aj váš hlas.
Najmä pri ťažších témach môže byť výhodou pomalšie tempo písomnej četovej komunikácie a tak i viac priestoru na utriedenie si myšlienok a voľbu slov.
Emailová poradňa LDI
Kedykoľvek nám možete napísať aj email na našu emailovú adresu 116111@ldi.sk.
Tento spôsob komunikácie využívajú často mladí ľudia, ale i dospelí, ktorí nám píšu v záujme detí.
Emailové poradenstvo je od četového poradenstva odlišné najmä v tom, že odpoveď na email vám od nás nepríde okamžite, ale do 48 hodín, a tiež v tom, že máme viac času pre vás vypracovať komplexnejšiu odpoveď. Preto sa netreba báť o svojom probléme alebo o svojej situácii rozpísať čo najpodrobnejšie, aby sme vám mohli poskytnúť dostatočnú podporu a všetky potrebné informácie.
Pri odosielaní emailu treba myslieť aj na to, že vaša emailová adresa je pre nás viditeľná (aby sme vám mohli odpísať naspäť) a niekedy poskytnete aj niektoré osobné údaje (aby sme vám mohli konkrétnejšie poradiť). Stále však platí, že v našej poradni rešpektujeme dôvernosť informácií a dôsledne dodržujeme anonymitu a mlčanlivosť.
Dôležitá informácia: LDI pri komunikácii s vami NIKDY NEPOUŽÍVA umelú intenligenciu (AI)
Umelá Inteligencia (AI) sú vlastne počítače alebo programy, ktoré sa dokážu “učiť” tým, že spracovávajú veľa informácií. Môže to byť napríklad program, ktorý odpovedá na otázky alebo pomáha s rôznymi úlohami.
Ale treba si pamätať, že aj keď umelá inteligencia (AI) môže vykonávať úlohy, ktoré vyzerajú, akoby rozmýšľala, v skutočnosti NEMÁ POCITY ani VEDOMIE ako ľudia. AI len spracováva informácie a používa pravidlá, ktoré jej boli naprogramované.
Ak si u nás na LDI píšeš alebo voláš s poradkyňami a poradcami, ktorí sa s tebou rozprávajú a odpovedajú ti na otázky, je to úplne iné. Títo ľudia majú vlastné pocity, skúsenosti a schopnosť porozumieť tvojim emóciám a pocitom – čo AI NEDOKÁŽE! Umelá inteligencia (AI) ti môže pomôcť s informáciami alebo radami, ale NEMÔŽE NAHRADIŤ SKUTOČNÚ ĽUDSKÚ POMOC, ktorá je založená na pochopení a citlivosti k tvojim pocitom a emóciám.