116000
Linka pre nezvestné deti
116000 Krízová Linka pre nezvestné deti
Krízová linka pre deti stratené, hľadané, na úteku, ako i pre ich rodičov a príbuzných.
Kedy môžeš volať na Linku 116000?
NON-STOP Môžeš nám zavolať kedykoľvek. Sme tu pre teba celý rok, 24 hodín, každý deň aj v noci, cez týždeň aj cez víkend aj počas sviatkov a prázdnin!
BEZPLATNE Dovoláš sa k nám z každej tel. siete v SR, z akéhokoľvek mobilu, úplne zadarmo – to znamená, že ty nebudeš platiť za hovor nič!
ANONYMNE Nemusíš nám povedať ani svoje meno, ani kde bývaš, ani svoje telefónne číslo, hovory sa nenahrávajú!
Sme tu pre Teba – vždy keď to potrebuješ!
A kto je na druhej strane telefónu / četu / emailu?
Sme špeciálne vyškolený tím 70 mladších i starších poradkýň a poradcov z oblasti pomáhajúcich profesií (psychológia, sociálna práca, pedagogika a jej odvetia atď.)
Naše služby poskytujeme všetkým deťom a mladým ľuďom bez rozdielu, teda bez ohľadu na ich národnosť, etnicitu, náboženské vyznanie, politickú orientáciu, rodovú identitu, sexuálnu orientáciu či sociálne a triedne postavenie;
ako i dospelým kontaktujúcim nás v záujme detí.
116000 Krízová linka pre nezvestné deti ponúka podporu nezvestným deťom a ich rodinám.
Čo môžete od nás očakávať?
- Prijatie a záujem
- Neodsudzovanie a nediskrimináciu
- Rešpekt a empatiu
- Otvorenosť a trpezlivosť
- Spoločné hľadanie riešení
- Anonymitu a mlčanlivosť
- Profesionalitu
116000 je šesť čísiel, ktoré stojí za to si zapamätať.
Telefónne číslo 116000 je medzinárodne zjednotené Európske tel. číslo Krízových liniek pre nezvestné deti, ktoré ponúkajú podporu nezvestným deťom a ich rodinám. Funguje v 27 krajinách Európy. Pre Slovensko Linku 116000 prevádzkuje naša organizácia – Linka detskej istoty. Krízové linky 116000 musia fungovať non-stop, bezplatne a anonymne a v súlade s medzinárodnými štandardmi kvality pre Krízové linky 116000 v Európe.
Čo robiť, keď som na úteku?
Ako mi môžete pomôcť?
Čo vám o sebe musím povedať?
Poviete mojej rodine, kde som?
Chcel/a by som utiecť z domu
Chcem odísť z domu, ale ešte nemám 18
Čo robiť, keď sa stratilo dieťa?
Prvé hodiny po zmiznutí dieťaťa zohrávajú životne dôležitú úlohu. Nečakajte s nahlásením 24 hodín!
Neváhajte čo najskôr kontaktovať políciu na čísle 158 a následne aj osobne na najbližšom oddelení policajného zboru.
(Telefonovať čo najskôr je dôležité najmä pri malých deťoch, deťoch, ktoré sú hendikepované, deťoch, ktoré potrebujú lieky alebo lekársku starostlivosť).
Čo môžete zistiť sami:
Spojte sa s políciou:
Ďalšie kroky:
Čo robiť, keď sa dieťa už našlo?
Poskytované služby:
Krízová Linka 116000 rodičom ponúka možnosť telefonických konzultácií. Ak máte záujem o naše služby alebo máte ďalšie otázky, kontaktujte nás na tel. čísle 116000 alebo na našej emailovej adrese 116000@ldi.sk.